Хүүхдийн хооллолт

image

Хооллолтын хувьд бага багаар, тэжээллэг чанарыг хангасан, насанд нь тохирсон хоол өгөх нь чухал. Зургаан сар хүртэл зайлшгүй шаардлагатай тохиолдлоос бусад үед хөхөөр хооллох шаардлагатай. Хөхний сүүгээр хооллоогүй бол хүүхдийг зөвхөн нэмэлт тэжээл болох хөхний сүү орлуулагчийг л хэрэглэнэ. Үнээ болон ямааны сүүгээр хооллож болохгүй. Харин зургаан сартайгаас нэмэгдэл хоолонд оруулна. Өмнө нь угжны хүүхдийг 4-5 сараас эхэлж нэмэлт хоолонд оруулна гэж зөвлөдөг байсан ч одоо бол зургаан сартайгаас эхлэн нэмэлтээр хоол өгдөг болсон.

Шууд бантан өгч болохгүй. Шингэн, хагас шингэн, өтгөрүүлсэн гэсэн дарааллаар хооллоно. Эхний ээлжинд алим эсвэл бусад жимсний шүүсийг 2 халбагаас эхлээд гурав, дөрөв, тав гэх мэтчилэн аажмаар нэмж долоо хоног болгоно. Үүний дараагаар таргаа 2-3 давхар марлаар шүүж өгнө. Дахиад л 2 халбагаас эхлээд дастал нь долоо хоног идүүлсээр 100-150 грамм хүртэл нэмдэг. Шинэ хоолыг өмнөх хоол дассаны дараа өгдөг. Тарагны дараа хүүхдийн будаа, махны шөлтэй будааны, төмсний зутан гэж явсаар бантан өгнө. Зургаан сартай, түүнээс өмнө хэзээ ч бантан идүүлж болохгүй. Хүүхдийн фермент нь мах хүлээн авах чадваргүй байдаг. Тиймээс хүүхдийн гэдэс хямрамтгай болох магадлалтай.

Өмнө нь бид хүүхдийн будааг усанд чанадаг байсан бол илчлэг чанар нь буурдаг болох нь тогтоогдсон. Тиймээс хүүхдийн будааг шууд сүүгээр чанах хэрэгтэй.

Багаас нь хүүхдэд олон төрлийн хоол өгч байхгүй бол хоолны дуршил нь буурдаг. Хүүхдийн будаа гэхэд л олон төрөл бий, дээр нь будааны зутан гэх мэтээр өгөх хоолны нэр төрлөө ихэсгэх хэрэгтэй. Ингэж явсаар нэг нас хүрч байж гэрийн буюу нийтийн хоол идүүлэх хэрэгтэй.

Нэг настай хүүхдэд гэрийн хоолны махыг нь жижиглэн хоолонд нь хийж өгөх хэрэгтэй. Бүр буталж болохгүй. Мах өгөхгүй байвал төмрийн дутагдалд орохоос гадна зажлах үйл хийснээр эрүүний хөгжил, хэл ярианд чухал үүрэгтэй. Мөн хүүхдийн хоолыг багадуулж болохгүй. Зургаан сартайгаас дээш хүүхэд 200-250 грамм хоолыг нэг дор иднэ. Нэгээс дээш насанд 250-300 грамм. 2.5 цаг тутамд шингэн уулгах, хоол идэх гэх мэтчилэн тасралтгүй байх ёстой. Жимс, цагаан идээ гэх мэтчилэн нэр төрлөө олон болгох хэрэгтэй.

Сүүлийн үед хүүхдийн хоолны дуршил буурах нь нэлээн асуудал болж байна. Хоолны дуршлыг сайжруулахын тулд тодорхой цаг, байрлалд хооллох хэрэгтэй. Ширээн дээр нь зөв суулгаж идүүлэх нь маш чухал. Эцэг эхчүүд хүүхэд нь хоол идэхгүй байгаа учраас дагаж хоолыг нь идүүлдэг гэдэг. Гэхдээ тийм биш. Нэмэлт хоолонд оруулахдаа анхнаас нь сандал дээр, аяга, халбагыг нь өөрт харуулаад хоол идэх гэж байна гэдгийг нь мэдрүүлэх нь чухал. Мөн ээж нар хүүхдийнхээ хоолыг халбагадаж өгдгөөс болж сонирхол нь буурдаг. Өөрт нь халбагыг нь бариулж сургах хэрэгтэй. Мөн аяга таваг, хоолны хэлбэр хэмжээг ч сонирхолтой байдлаар хийх нь хоолны дуршлыг нэмэхэд нөлөөтэй.

Эцэг эхчүүд дээрх чийрэгжүүлэлтийн аргуудыг тогтмол хийхийн тулд цагийн хуваарьтай болох нь үр дүнтэй. Хоол, иллэг, наран шарлага гэх мэтчилэн чийрэгжүүлэлтийн аргуудаараа хуваарь гаргаж тогтмол хийх нь хүүхдийн дархлааг сайжруулж, өсөлт хөгжилд чухал нөлөө үзүүлнэ.

Эх сурвалж: Хүүхдийн төв сувилал

X
Нэвтрэх